Thursday, July 31, 2014

Transformer - Age of Extinction (2014)



Transformer datang lagi menjenguk kita pada tahun 2014. Filem yang dinantikan oleh peminat-peminat filem aksi dan mencabar ini. Termasuklah diriku sendiri. Kisah filem transformer sama sahaja konsep dengan filem-filem transformer sebelum ini. Di mana robot baik menumpaskan robot jahat. Cuma yang membezakan transformer yang ini berbanding transformer yang lepas hanya jalan ceritanya. Filem ini juga bersempena father's day pada bulan tersebut. Nak tau kisah kisah selanjutnya. Haruslah pergi tengok sendirik. he.he.

Kenapa aku suka filem-filem transformer? Tengok berulang-ulang pulak tu. Padahal konsep cerita sama sahaja. Tapi bagi aku bukan setakat konsep cerita itu sahaja yang nak tengok kan. Aku suka nilai-nilai murni dan sikap pada setiap watak yang ada dalam filem tersebut. Seperti bagaimana sikap watak dalam menangani setiap cabaran.  Filem itu salah satu cabang seni. Filem ini jugak ada nilai seni yang tersendiri.

Filem transformer kalau tengok di pawagam memang sentiasa penuh tak pernah tak penuh. Nasib baik kali ini aku masih berpeluang tengok di pawagam. Itu pun beli tiket awal. Kalau tak jadi macam sebelum ini nak tengok transformer : dark of the moon. Sampai 3 kali nak pergi tiket tapi tak dapat asyik penuh. At last kena download sendiri la. Hurm.

Siapa yang belum tengok tu pergi la tengok kalau masih ada di pawagam. Aku pun bz memanjang asyik tertangguh nak update entry terbaru yang tak la baru sangat ni kan. he.he. Tapi jangan lupa pula support filem malaysia. Penat-penat depa buat tapi kita tak tengok.