Sunday, July 1, 2012

Apa Kebaikan Coklat?



Suka tak makan coklat? Saya pasti ramai yang suka makan coklat kan? Sedap kot. Tapi mungkin ada sesetengah orang tak suka coklat sebab manis atau takut gemuk. Tapi menurut WiKipedia coklat tidak menggemukkan walaupun coklat mengandungi lemak. So, janganlah risau, Semua itu hanya akibat penggunaan gula berlebihan.

Kalau ini miliku! sedapnya!
 
Coklat merupakan makanan berasal dari koko. Terlalu banyak khasiat dan kebaikan yang terkandung dalam coklat itu.

Yang ni? sedap giler.

Antara kebaikannya:

  1. Membantu mengatasi tekanan dan memulihkan keletihan saraf.  So, agak-agak kalau stress tu bolehlah makan coklat. Saya sendiri pun selalu makan cokelat selepas itu rasa lebih relax. kiki.
  2. Melambatkan proses penuaan. Untuk ladies mesti satu berita baik untuk anda. Makanlah coklat untuk cantik. Tapi awas jangan makan berlebihan. hehe. Terlajak perahu boleh berundur, terlajak aeroplane tak dak gear reverse. hehe. Guwau ja.
  3. Meningkatkan hormon dan membuatkan rasa gembira dan jatuh cinta. Ini memang benar. Ia berlaku pada diri saya sendiri. Selepas makan cokelat terus tetiba rasa gembira tanpa sebab. Asyik fikir benda-benda happy ja. Pelik betul kuasa yang ada pada cokelat.
  4. Membantu meningkatkan memori dan hafalan menajamkan minda dan menguatkan daya ingatan. So, bagi sesiapa yang ingin lebih pintar makanlah coklat. Bagus untuk pelajar. Saya tak tahu pun dulu kalau saya tahu mesti genius. haha. Tapi tak belajar pun boleh jugak untuk menajamkan minda.
 
Sumber Rujukan: