Saturday, June 23, 2012

Kenapa Perlu Aku Takut Kepada Kegagalan?


Aku tidak perlu takut kepada kegagalan. Kenapa harus aku takut pada kegagalan? Sedangkan setiap kegagalan itu pasti aku akan mempelajari sesuatu. Sesuatu yang mungkin tak berkesan.


Aku tidak takut akan kegagalan. Ini hanya suatu proses dalam kehidupan. Kenapa hanya kerna kegagalan aku harus berhenti sedangkan aku masih bernafas disini. Sudah pasti aku masih hidup. Walaupun kadang-kadang hidup ini ada pasang surut. Kenapa harus aku perlu berhenti kerna hanya takut kepada kegagalan?


Hidup ini harus juga diteruskan walaupun sesukar mana sekalipun. Hidup terus berjalan walaupun perlahan. Tapi ia tetap berlalu tanpa kita sedari. Aku percaya bila tiba masa kita perlu mati, kita kena mati, bila belum tiba untuk kita mati, walaupun bagaimana sekalipun hidup ini harus diteruskan. Walaupun kebahagian yang mendatang belum pasti akan tiba.