Friday, January 13, 2012

Different ideas, Different Opinion!

Aku suka memberi pendapat yang berbeza dari orang lain. Jangan tanya. Aku pun tak tahu kenapa view aku menjadi beza dari lain. Selalunya beza jauh simpang siur. Sebab tu aku lagi suka berdiam diri. Nanti orang tak suka. Orang lebih suka pendapat yang sama macam orang lain. Orang tak suka dengar pendapat yang berbeza dari orang lain. Orang tak suka kita ada cara yang berbeza. Orang lebih suka ikut cara mereka. Orang tak suka dengar pendapat yang lebih baik. Orang tak suka dengar pendapat yang melibatkan perubahan. Tapi in the end orang tu guna balik pendapat kita dan mengaku itu pendapat dia sendiri.

Setiap orang ada pendirian masing-masing aku juga begitu. Sampai tahap mana ja aku hidup kalau asyik follow orang. Sedangkan orang yang suka kita follow dia pun akan pandang rendah kat kita. Dia dah pun ke tahap yang lebih tinggi. Padahal bila kita nak pergi juga ke tahap macam dia. Macam-macam dia kritik kita sedangkan perkara itu tidak ada salahnya cuma terlebih sikit dari dia ja pun. Mungkin rasa tak selesa sebab terlebih sikit. Itu namanya DENGKI!